مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-ساختار-شخصیت-و-مکانیزم-های-دفاعی-روانی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)
در 153 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

زیگموند فروید (1939-1856)

زیگموند فروید در ششم ماه مه 1856 در فری برگ، مراوی (که اکنون پریبر، چکسلواکی است) به دنیا آمد. در 1990، نام میدان استالین این شهر به میدان فروید تبدیل شد. پدرش تاجر پشم بود که چون در مراوی ورشکست شد، با خانواده اش ابتدا به لایپزیک و مدتی بعد، یعنی هنگامی که فروید 4 ساله بود، به وین نقل مکان کرد. فروید تقریباً مدت 80 سال در وین باقی ماند.
پدر فروید 20 سال از مادرش مسن تر و مردی سختگیر و قدرت طلب بود. فروید هنگامی که پسر خردسالی بود، ضمن احساس ترس از پدر، او را دوست می داشت. مادرش حمایت کننده و با محبت بود، و فروید نسبت به او احساس دلبستگی هوس آلودی داشت. البته این ترس از پدر و کشش جنسی نسبت به مادر چیزی است که بعدها فروید آن را عقده ادیپ نامید، و چنین به نظر می رسد که این مفهوم از تجارب دوره کودکی وی و یاد آوری آنها گرفته شده باشد. چنانکه خواهیم دید بیشتر نظریه او از ماهیت شرح حال خودش گرفته شده است.
از هشت فرزند خانواده، فروید توانایی ذهنی بیشتری از خود نشان داد، وخانواده اش
برای تشویق او تلاش می کردند. اتاق وی تنها اتاق خانه بود که یک چراغ نفتی داشت، که برای مطالعه روشنایی بهتری ایجاد می کرد، سایر اعضای خانواده از شمع استفاده می کردند. کودکان دیگر، که او در برابر آنها رقابت و آزردگی خاطر بیشتری نشان می داد، اجازه نداشتند به تمرین موسیقی بپردازند، از بیم آنکه مبادا سر و صدا برای دانشمند جوان مزاحمت ایجاد کند.
فروید یک سال بیش از سن معمول وارد دبیرستان شد که در آنجا شاگردی درخشان بود، و در سن 17 سالگی به عنوان فردی ممتاز از آنجا فارغ التحصیل شد. نظریه تکامل داروین علاقه او را در مورد رویکرد عملی نسبت به دانش بیدار کرد، و فروید تصمیم به تحصیل در پزشکی گرفت. به اشتغال در طبابت تمایل زیادی نداشت، اما رشته پزشکی را به این امید انتخاب کرد که او را به حرفه ای در زمینه پژوهشهای علمی هدایت کند.
او در سال 1873 تحصیلات خود را در دانشگاه وین آغاز کرد. به سبب علاقه به سایر رشته هایی که رابطه مستقیم با تحصیل در رشته پزشکی نداشت، فلسفه، اتمام تحصیلات او هشت سال به طول انجامید. در ابتدا توجه او به زیست شناسی متمرکز شده و بیش از 400 مار ماهی نر را برای بررسی دقیق بیضه ها کالبد شکافی کرد. او از این بررسیها نتیجه ای به دست نیاورد، اما این نکته قابل توجه است که نخستین تلاش وی در راه تحقیق به امور جنسی معطوف شد. سپس به فیزیولوژی و مطالعه درباره نخاع شوکی ماهی روی آورد و شش سال در انستیتوی فیزیولوژی روی یک میکروسکوپ کار کرد.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
ويدوويك  وهمكاران ( 2003) در بررسي رابطه اضطراب و سبكهاي دفاعي اختلالهاي خوردن دريافتند كه بيماران مبتلا به اختلال خوردن در موقعيت‌هاي واقعي مضطرب‌تر و سبك دفاعي پخته‌تري را نشان مي‌دهند .
 با اين حال مكانيسم‌هاي دفاعي مسلط معناداري گزارش شد و تنها همبستگي معنا‌داري بين سطوح مختلف اضطراب و پختگي با مكانيسم‌هاي دفاعي « من » افراد مبتلا به اختلال خوردن را گزارش كردند در همين راستا ، استين و همكاران ( 2003) دريافتند كه تركيبي ا ز دفاع‌هاي ناپخته و نوروتيك ممكن است خطر ابتلا به اختلالهاي خوردن را در دختران نوجوان بالا ببرد . در اين پژوهش مكانيسم يا سبك‌ دفاعي مسلطي براي افراد مبتلا به اختلال خوردن گزارش نشد .
 پولاك و اندروز ( 1989) سبك‌ها و مكانيسم‌هاي دفاعي مبتلايان به اختلال هراس ( با يا بدون گذر هراسي ) ، فوبي اجتماعي و اختلال وسواسي - جبري ( oCD) را بررسي نمودند . در بيماران مبتلا به اختلال هراس ، مكانيسم‌هاي دفاعي جابجايي ، جسماني سازي و واكنش وارونه مشاهد شد در فوبي اجتماعي ناارزنده سازي و جابجايي . در oCD نيز ابطال ، گذار به عمل و فرافكني بيشتر مود استفاده قرار گرفته بود با توجه به گروه كنترل، تفاوت در سبك دفاعي معنادار گزارش نشد .



فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش :
زيگموند فروید    
تعريف روانکاوی    
ساختار شخصیت    
 دیدگاه روان پویشی    
 دیدگاه انسان گرایی    
 دیدگاه صفت    
 نظریه اجتماعی شناختی    
مکانیزمهای دفاعی    
تاريخچه مکانیزم دفاعی    
 عملکرد مکانیزم دفاعی    
 ویژگی مکانیزم دفاعی    
مکانیسم دفاعی و سبکهای مقابله    
 سبکها و مکانیسم های دفاعی- روانی    
نظریه فروید در مورد مکانیسم دفاعی    
طبقه بندی مکانیسم دفاعی    
حمايتهاي تجربي   
سنجش مکانیزمهای دفاعی    
انواع آزمونها    
 آزمون علاقه   
آزمون شخصيت   
آزمون سازگاري بل    
آزمون شخصيت مينسوتا   
روشهاي فرافكني   
آزمون رورشاخ   
آزمون دريافت ذهني     
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی و روانی فصل دوم پایان نامه مکانیزم های دفاعی و ساختار شخصیت مبانی نظری مکانیسم های دفاعی چارچوب نظری مکانیزم های دفاعی و ساختار شخصیت ادبیات و پیشینه تحقیق مکانیزم های دفاعی

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)


دانلود پرسشنامه رویدادهای رابطه نامزدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم)

کارآموزی در شرکت بیمه نوین کارآموزی در شرکت بیمه نوین

دانلود فایل روت سامسونگ A500H -5.0

پایان نامه آسیب شناسی فرهنگی تجدد در هنرهای تجسمی معاصر ایران

پرسشنامه وسواس فکری- عملی مادزلی

پایان نامه بررسی طراحی زیورآلات با نگرشی بر نقوش هندسی عمارت زینت الملک شیراز

تحقیق بررسی رابطه ابعاد ماهیت شغل بر میزان خلاقیت کارکنان

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید پودر گوشت و استخوان با ظرفیت 300 تن در سال

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید بالاست مهتابی