ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و الگوهای سرمایه های فکری (فصل دوم پایان نامه)

فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و الگوهای سرمایه های فکری (فصل دوم پایان نامه) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و الگوهای سرمایه های فکری (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات-نظری-تحقیق-مفاهیم-و-الگوهای-سرمایه-های-فکری-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و الگوهای سرمایه های فکری (فصل دوم پایان نامه) در 35 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

سرمایه های فکری
با وقوع انقلاب تکنولوژی و فناوری اطلاعات، از سالهای بعد از1990، الگوی اقتصاد جهانی، تغییر اساسی کرد. در اقتصاد امروز، دانش به عنوان مهمترین سرمایه، جایگزین سرمایه مالی و فیزیکی شده است.سرمایه، در مورد موسسه ها، به هر دارایی برميگردد که باعث ایجاد جریانهای نقدی آتی شود. بیشتر داراییهای شناخته شده، ماهیت مشهود و عینی دارند، بنابراین، سرمایه مشهود به داراییهای فیزیکی و مالی سازمان اشاره دارد. ارزش این داراییها به طور ادواری(توسط شرکتهای بخش عمومی) افشا میشود و به آسانی بر روی ترازنامه به دست آمده از ثبتهای مالی این شرکتها، یافت می شود. داراییهای فیزیکی، می تواند به معنی زمین، ماشین آلات، موجودی کالا، تجهیزات و... باشد، درحالی که داراییهای مالی به حقوق صاحبان سهام، سودهای انباشته، سرمایه در گردش، پیش پرداخت هزینه ها، حسابهای دریافتنی و... گفته میشود. اهمت داراییهای نامشهود)مانند: مهارتهای نیروی کار و سازمان( در تعیین سودهای آتی به طور فزاینده ای در حال افزایش است. علاوه براین، شناسایی کردن این داراییها مشکلتر است و این سختی مربوط به تعیین ارزش آنهاست که از گذشته تا به امروز ادامه داشته است و درست به همین خاطر است که در بیشتر شرکتها اصلا گزارش نمی شوند. همین امر باعث شده است که این داراییها برای جهان خارج از موسسه، نامرئی باقی بمانند و حتی گاهی اوقات برای کارکنان درون سازمان نیز قابل تشخیص نباشند. توماس استوارت یکی از پیشگامان مطالعه در این زمینه، اصطلاح سرمایه فکری را برای این داراییها مطرح کرد. )قلیچ لی و مشبکی، (1385 .در این بخش به بررسی تعاریف، مدل ها و روش های اندازه گیری سرمایه های فکری می پردازیم.

دسته بندي دارايي هاي سازمان
 كندر يك 1990 )) كه يكي از مشهورترين اقتصاددانان مطرح كشور آمريكا است، مي گويد  درسال 1929، نسبت سرمايه هاي تجاري نامشهود به سرمايه هاي تجاري مشهود 30 به 70 بوده است ولي در سال 1990 اين نسبت به ميزان 63 به 37 رسيده است و همچنين لئو  مطرح نموده است كه فقط در حدود 10 تا 15 درصد كل ارزش بازاري سازمانها، از دارايي هاي مشهود و فيزيكي است و دارايي هاي نامشهود در حدود 85 درصد كل ارزش بازاري سازمان را تشكيل مي دهند كه هنوز هيچ كاري در مورد اندازه گيري آنها صورت نگرفته است (ستارامان وهمکاران،2002) همچنين يكسري مطالعات انجام شده در سال 1999 در زمينه تركيب دارايي هاي هزاران سازمان غير مالي در طي سال هاي 1978 تا 1998نشان داد كه رابطه بين دارايي هاي نامشهود و مشهود بطور قابل ملاحظه اي تغيير كرده است . در سال1978 ، نسبت دارايي هاي مشهود و نامشهود 80 به 20 بوده ولي در سال 1998 ، اين نسبت درست عكس دو دهه گذشته تقريب ا به 20 به 80 رسيده است. اين تغيير قابل ملاحظه زمينه هاي لازم بر اي ابداع برخي روش ها براي محاسبه ثروت سازمان هايي شده است كه مهمترين دارايي هاي آنها، دارايي هاي نامشهود بويژه فكري و دانشي بوده است (ساليوان و همکاران،2000) در طي دهه گذشته، اكثر سازمانها اهميت مديريت دارايي هاي نامشهود خود را درك كرده اند و بدين جهت توسعه مارك ها،روابط سهامداران، شهرت و فرهنگ سازمان ها  را به عنوان مهمترين منابع مزيت پايدار تجاري خود در نظر گرفته اند. در اين اقتصاد، توانايي خلق و استفاده از ارزش اين دارايي هاي نامشهود، منجر به ايجاديك نوع شايستگي اساسي براي سازمان ها مي شود(كانان و ديگران، 2004)

قسمتی از پیشینه پژوهش:
مورونو و همکارانش (2011) به بررسی رابطه مدیریت دانش و عملکرد موفقیت آمیز سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان پرداختند. و به منظور ارزیابی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتریان به بررسی تکنولوژی مورد استفاده،نتایج حاصل از به کارگیری این سیستم(سهم بازار و تغییر در عملکرد های مالی)و تغییر نگرش مشتریان پرداختند. این مطالعه که در 135 هتل در کشور اسپانیاانجام گرفته است.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
سرمایه های فکری
2-1-1- دسته بندي دارايي هاي سازمان
2-1-2- سرمایه های فکری
جدول2-1- تعاریف سرمایه فکری(علوی و قریشی،1386)
2-1-3- مفهوم سازی های سرمایه فکری و اجزای آن
1-    سرمایه انسانی
2-    سرمایه ساختاری
3-    سرمایه رابطه ای
2-1-4-الگو های اندازه گیری سرمایه های فکری
2-1-4-1- الگوي رهياب اسكانديا
2-1-4-2- الگوي شاخص سرمايه ي فكري
 2-1-4-3- الگوي تكنولوژي  بروكینگ
2-1-4-4- الگوي نمايشگر دارايي هاي نامشهود
2-1-4-5- الگوي كارت امتيازي متوازي
2-1-5- مدیریت سرمایه فکری
2-4-5- مروری بر تحقیقات انجام شده
الف ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور
ب) تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع



پشتيباني: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فايل، نام خريدار و مشکل خود را پيامک و يا در تلگرام عنوان بفرماييد تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاين قادر به دانلود فايل خواهيد بود و همچنين يک نسخه از “لينک دانلود” نيز براي شما ايميل مي شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و الگوهای سرمایه های فکری (فصل دوم پایان نامه) انواع سرمایه فکری سرمایه فکری در حسابداری پاورپوینت سرمایه فکری سرمایه فکری pdf سرمایه فکری چیست مقاله سرمایه فکری سرمایه فکری doc ابعاد سرمایه فکری

مطالب مرتبط

ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و الگوهای سرمایه های فکری (فصل دوم پایان نامه)


ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی (فصل دوم )

دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سلامت روانی و بهداشت روانی(فصل دوم)

آثار سوء ورشکستگی و بایدها و نبایدهای آن

ادبیات نظری تحقیق مفاهیم و تئوری های رهبری خدمتگذار (فصل دوم پایان نامه)

پایان نامه و رساله معماری طراحی مجتمع تجاری تفریحی

تحقیق حجاب و پرده نشینی زنان از منظر اسلام

آزمون آرکی تایپ های مردان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (فصل 2 پایان نامه)

توليد خالص

دانلود پاورپوینت دیاگرام و استانداردهاي طراحی موزه