دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

فایل مورد نظر در مورد دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

دانلود-مطالعات-و-رساله-معماري-طراحی-پردیس-سینمایی-با-رویکرد-تعاملات-اجتماعی-فرهنگی

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی
در قالب Word و 138 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

چکیده

امروزه پردیس های فرهنگی - سینمایی به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباط جمعی در زندگی روزمره افراد، داد وستدهای اجتماعی، ساختار زندگی انسان ها، چگونگی برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن، شناخته می شود. به طوری که می توان ادعا کرد اندیشه ها، عقاید، نگرش ها و در یک مسیر کلی، فلسفه زندگی انسان ها تحت تاثیر این روند تغییر می کند، اصلاح یا تخریب می شود. در موازات این امر باتوجه به ذات مدرن سینما و تمایل فرهنگ ها به ایده های نوین و جذاب و پربازده،رویکرد معماری اجتماعی - فرهنگی را در تحقق ساخت برترین پردیس های سینمایی برمی گزینیم.
فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از زیر ساخت ها برای شناساندن ویژگیهای فرهنگی و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها به شمار می روند. با درنظر گرفتن نیاز انسان به برقراری تعامل و ارتباط با انسان ها و فضا، همواره مکانی لازم است که این نیازها را برطرف سازد و فضاهای شهری از مهم ترین خواستگاه های جامعه برای تعاملات است. یکی از این فضاهای شهری سینما می باشد که با تبدیل شدن این کاربردی به پردیسسینمایی و چند عملکردی بودن آن دیگر به آن فراتر از یک تماشا خانه نگاه می شود و متاسفانه تقاضای آن از سوی مردم ایران، به ویژه شهر تهران رو به کاهش است و از آنجا که مجموعه های سینمایی خود می تواند محلی برای برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی ، باز خوانی زندگی و نظایر آن باشد توجه به معیارهای کمی و کیفی در فرآیند برنامه ریزی، طراحی ،احداث و بهره برداری از این مرکز، امری بسیار مهم در فراهم ساختن فضای مناسب جهت ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.
در تحقیق حاضردر وهله اول با امکان سنجی پروژه و مکان یابی و مطالعه فضای شهری مطلوب و ویژگی های آن ، مطالعه نمونه ی موردی مطلوب پردیس سینمایی در منطقه عباس آباد تهران و شناسایی عوامل موثر برارتقا کیفی ویژگیهای کالبدی، عملکردی، فضایی پردیس سینمایی با توجه به ویژگی فضای شهری مطلوب و در نظر گرفتن ضوابط و استاندارهای طراحی و شناخت راهکارهای تجربه شده الگویی مناسب و کار آمد در زمینه برنامه ریزی طراحی پردیس سینما یی با رویکرد فضای شهری مطلو ب رائه شود .




فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:

فصل اول : کلیات پژوهش
1-1- مقدمه   
1-2- بیان مسأله  
1-3- روش تحقیق  
1-4- ساختار رساله 
فصل دوم : مبانی نظری طراحی
2-1- مقدمه   
2-2-مفهوم سینما  
2-3-تاریخچه ی سینما  
2-3-1-پیش از سینما  
2-3-2-تولد سینما در جهان  
2-3-3-دوران صامت  
2-4-تاریخچه ی سینما در ایران  
2-4-1سینما متروپل   
2-5- اصول مبانی نظری  
2-5-1-مبانی نظری معماری  
2-5-2-مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح   
2-5-3-مبانی نظری طراحی معماری  
2-5-4-گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی 
2-6-فضا و زمان   
2-6-1- مفهوم فضا – زمان  
2-6-2-معماری همگام با زمان 
2-6-3-انسان فضا معماری  
2-7-کانسپت   
2-8-سینما و معماری   
2-8-1- ارتباط بین سینما و معماری 
2-8-2-نقد 
2-8-3-صدا، دوربین، معماری  
2-8-4-فضا در معماری و سینمای امروز متاثر از حق انتخاب تماشاگر است   
2-9- زمینه های پیداش فلسفه فولدینگ و معماری آن  
2-9-1- فولد   
2-10- معماري فولدينگ 
2-10-1- ويژگي‌هاي معماري فولدينگ  
2-10-2- اصول معماری فولدینگ  
2-11- فلسفه‌ي فولدينگ  
2-12- فولدینگ علیه سلسله مراتب  
2-13- ادغام در لایه ها  
2-14- نظريه نئو فولدينگ  
2-14-1- مباني نظري و فكري سبك نئو فولدينگ  
2-15- معماری دیکانستراکشن  
2-15-1- کل و جزء   
2-15-2- خصوصی عمومی 
2-15-3- ایستایی و پویایی فضا  
2-15-4- کمپوزیسیون  
2-15-5- مقیاس و تناسبات  
2-15-6- محصور کردن فضا  
2-16- شباهت هاي  فولدينگ و ديكانستراكشن  
2-17- تفاوت هاي فولدينگ و ديكانستراكشن   
2-18- مبانی نگرش فرهنگي – اجتماعي  
2-18-1- تفاوت هاي و شباهت نگرش فرهنگي -اجتماعي و  معنا گرا(سنت گرا) 
2-18-2- ظرف مكاني ،فرهنگ و روابط اجتماعي  
2-18-3- حوزه های مشترک معماری و شهرسازی و علوم اجتماعی  
2-18-3-1 انسان شناسی شهری  
2-18-3-2- شهر فضا    
2-19- تقسیم بندی فضاهای شهری از دیدگاه نگرشهای فرهنگی – اجتماعی 
2-20- مرزهای فرهنگی – اجتماعی و مرزهای معماری  
2-21- پایداری اجتماعی  
2-22- ابعاد توسعه پایدار- بعد اجتماعی  
2-22-1- مفهوم توسعه اجتماعی  
2-22-2- شاخصهای توسعه اجتماعی   
2-22-2-1- شاخصهای آموزش و سوادآموزی  
2-22-2-2- شاخصهای کار و عدم اشتغال   
2-22-2-3- شاخصهای مصرف  
2-23- پردیس سینمایی پارک ملت  
2-23-1-مشخصات پردیس سینمای پارک ملت   
2-23-2- طراحی سینما در نیویورک  
2-23-2-1- روند طراحی   
2-23-3- سینما آزادی تهران  
2-23-3-1-تاریخچه   
2-23-3-2-پس از انقلاب  
2-23-3-3- آتش سوزی و ویرانی سینما آزادی   
2-23-3-4- مسابقه معماری سینما آزادی  
2-23-3-5- مجموعه جدید تجاری فرهنگی سینما آزادی  
2-23-4- مرکز سینمایی یو افت ای پالست   
2-23-5- مرکز سینمایی بوسان  
فصل سوم : مطالعات اقلیمی  
3-1- موقعیت جغرافیایی تهران