ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و مولفه های نوآوری سازمانی (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و مولفه های نوآوری سازمانی (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و مولفه های نوآوری سازمانی (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مفاهیم-و-مولفه-های-نوآوری-سازمانی-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و مولفه های نوآوری سازمانی (فصل دوم) در 61 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
امروزه نوآوری یکی از عوامل موثر بر بقای سازمان های دانش محور محسوب می شود (اردکانی، 1389). بسیاری از صاحب نظران، نوآوری و ایجاد تمایز را به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر معرفی کرده اند (معطوفی، 1389). نوآوری همانند هر فعالیت عینی در کنار نبوغ و استعداد، نیازمند دانش، توجه و سختکوشی همه دست اندرکاران است (دراکر ، 1993) و بروز نوآوری در محیط کاری زمانی میسر می شود که اهداف فرد و اهداف سازمان به یکدیگر نزدیک شود (Jang & Hartog, 2010).
در این بخش ابتدا به تعاریف و مفاهیم و مولفه های نوآوری و ابعاد نوآوری سازمانی پرداخته و سپس با ارائه رویکردهای نوآوری سازمانی و عوامل موثر بر نوآوری و انواع مدل های آن و ... سعی می شود گامی در جهت آشنایی با این مفهوم مهم برداشته شود.

مفهوم نوآوری
اصطلاح نوآوری، یک مفهوم وسیع به معنی ایجاد، قبول و اجرای ایده ها و فرایندها و محصولات و خدمات جدید است (جمینز، جمینز و همکاران، 2008). نوآوری عبارت است از یک ایده، محصول یا فرایند، یک سامانه یا وسیله که توسط افراد، گروه ها یا سازمان ها، به عنوان یک موضوع جدید درک شود (جزنی و همکاران، 1390). نوآوری ناشی از خلاقیت است و به عمل آوردن فکر بدیع را نوآوری  گویند ((Athanasoula et al, 2010. همچنین نوآوری به معنای کاربرد موفق عقاید خلاق در سازمان نیز می باشد ((Rhee et al, 2010. نوآوری یا ابداع، عملی و کاربردی ساختن افکار و اندیشه های نو و تازه ناشی از خلاقیت است. از نظر استیفن پی رابینز ، نوآوری، فرایند اخذ ایده خلاق و تبدیل آن به محصول، خدمات و روش های جدید عملیات است (جوانمرد و سخایی، 1388). به عبارتی دیگر نوآوری خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند. نوآوری به عنوان فرآیند تجاری کردن یک تولید یا شیوه (روش) توسعه یافته توصیف می شود (اوجاسا، 2008). نوآوری اجرای موفق ایده های خلاق در درون سازمان است. از این دیدگاه، خلاقیت افراد و تیم ها نقطه شروع نوآوری است. این لازم اما کافی نیست  (گویال و آخیلش، 2007).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
 *   ليااُ و همكاران (2007) رابطه ميان تسهيم دانش، توانايي جذب و قابليت نوآوري در صنايع   دانش بنيان را بررسي كردند. يافته هاي پژوهش حاكي از اين بود كه توانايي جذب متغيري مداخله گر بين تسهيم دانش و قابليت نوآوري است. همچنين نشان دادند، ارتباط مثبت و معناداري بين تسهيم دانش و توانايي جذب و نيز بين توانايي جذب و قابليت نوآوري وجود دارد (Liao, 2007).

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
نوآوری
2- 2- 2- مفهوم نوآوری:
جدول2-4: خلاصه تعاریف و مفاهیم نوآوری (منبع: پیشنهادی محقق)
2- 2- 3- اهمیت و ضرورت  نوآوری:
2- 2- 4- رویکردهای نوآوری:
2- 2- 5- عوامل موثر بر نوآوری سازمانی:
2- 2- 5- 1- مديريت دانش:
2- 2- 5- 2- یادگیری سازمانی:
2- 2- 5- 3- سرمایه فکری:
2- 2- 5- 4- سبک رهبری تحول آفرین:
2- 2- 5- 5- ساختار سازمانی:
2- 2- 5- 6- فرهنگ سازمانی:
2- 2- 5- 7- جو سازمانی:
2- 2- 6- مولفه هاي نوآوري سازمانی:
2- 2- 6- 1- نوآوری تولیدی:
2- 2- 6- 2- نوآوري فرایندي:
2- 2- 6- 3- نوآوري اداري:
شکل 2- 2: مولفه های نوآوری سازمانی (چوپانی و همکاران، 1391)
2- 2- 7- ابعاد نوآوری:
2- 2- 9- نوآوری در رسانه:
2- 2- 9- 1- ويژگى هاى يك سازمان رسانه اى خلاق و نوآور:
2- 2- 9- 2- انواع نوآوری در رسانه:
2- 2- 9- 2- 1- نوآوری در اهداف و خط مشی های عمومی:
2- 2- 9- 2- 2- نوآوری در راهبردها:
2- 2- 9- 2- 3- نوآوری در اجرای سیاست ها:
پیشینه  تحقیق:
2-4-1- پیشینه مطالعاتی در ایران:
2-4-2-  پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور:
منابع فارسی   


توجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و مولفه های نوآوری سازمانی مباني نظري تعریف نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی پيشينه تحقيق انواع مدل های نوآوری پيشينه پژوهش انواع نوآوری سازمانی فصل دوم پايان نامه مقاله نوآوری سازمانی پيشينه نظري

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و مولفه های نوآوری سازمانی (فصل دوم)


فیلم آموزش کامل درس پنجم عربی پایه نهم - الرَّجاء ( امید )

مجموعه ای شامل 53 کتاب فیزیک کوانتومی زبان اصلی

بررسی غنی سازی کیک با آرد سویا

مدیریت انگیزش

دانلود مقاله اقتصاد سبز مبتنی برتوسعه پایدار در پرتو اعلامیه ریو۲۰+

مطالعات و رساله معماری طراحی اداره استاندارد

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیقاتی ویژگیهای شخصیت

سلامت روان و شیوه های مقابله با فشار روانی و نگرانی

گزارش کارآموزی در جهاد دانشگاهی