ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مفاهیم-مدیریت-دانش-و-سازمان-دانش-مدار-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) در 69 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مفهوم دانش و انواع آن

مفهوم مدیریت دانش براي مدت‌هاي مدیدي به صورت علمی اما غیررسمی مورد استفاده واقع شده است. فقدان یک توافق عمومی در ارائه تعریف مشخص از این مفهوم، به ایجاد آشفتگی و اغتشاش منجر شده است. بنابراین، به منظور درك بهتر مفهوم مدیریت دانش باید ابتدا به بررسی مفاهیم داده، اطلاعات، دانش و ارتباط میان آن‌ها بپردازیم .
عبارتهای اطلاعات و داده، اغلب به‌جاي عبارت دانش به کار برده می‌شوند.
اما در واقع آن‌ها مفاهیم متفاوتی دارند و درك تفاوت آن‌ها براي انجام یک کار دانش محور بسیار حیاتی و مهم است.

داده
داده یک واقعیت از یک موقعیت و یا یک مورد از یک زمینه خاص بدون ارتباط با دیگر چیزهاست. داده‌ها منعکس کننده تعاملات و مبادلات کامل و واحد و منسجمی هستند که تحت عنوان جزء ناچیز از آن‌ها یاد می‌شود. این اجزاء در پایگاه‌هاي داده، ذخیره و مدیریت می‌شود (نوروزیان، 1384). در حقیقت داده‌ها حقایق و واقعیت‌هاي خام هستند، که به خودي خود معنایی ندارند (مختاري و یمین فیروزه، 1383). پیتر دراکر عنوان می‌کند که اطلاعات یعنی داده‌هاي مرتبط و هدف‌دار به بیانی دیگر از نظر او داده‌ها به تنهایی مربوط و هدف‌دار نیستند (داونپورت و پروساك، 1379). داده‌ها داراي اهمیت هستند به خاطر این که شرط لازم و ضروري براي خلق اطلاعات محسوب می شوند (Awad & Ghaziri,2004) .

اطلاعات

اطلاعات از قرار گرفتن داده‌ها در یک زمینه یا محیط خاص ایجاد می شود. با افزودن ارزش به داده‌ها، در واقع آن‌ها را به اطلاعات تبدیل می کنیم .ویژگی اطلاعات آن است که می‌توان آن را به‌صورت مستندات مکتوب یا فایل‌هاي موجود در پایگاه داده‌ها نگهداري کرد: مثلاً نوشتن هزینه هر دانش‌آموز در یک دبیرستان و در یک سال تحصیلی خاص به عنوان اطلاعات محسوب می شود (جعفري مقدم،1372، 8). اضافه کردن زمینه و تفسیر به داده‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر، موجب شکل گیري اطلاعات می شود. اطلاعات داده‌هاي ترکیبی و مرتبط همراه با زمینه و تفسیر آن است. ارتباط داده‌ها ممکن است بیان کننده اطلاعات باشد. ممکن است صرفاً ارتباط داده‌ها به اطلاعات منجر نگردد مگر این که موجب درك مفهوم آن‌ها باشد. اطلاعات در حقیقت داده‌هاي خلاصه شده را در بر می گیرد که گروه بندي، ذخیره، پالایش، سازماندهی و تحلیل شده اند تا بتوانند زمینه را روشن سازند، می توان با بررسی اطلاعات به اتخاذ تصمیمات پرداخت (نوروزیان، 1384).
اگر بخواهیم معنی واژه مورد بحث را دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر روشن کنیم، باید بگوییم تنها گیرنده می‌تواند مشخص کند که دریافت‌هاي وي واقعاً اطلاعات بوده و او را تحت تأثیر قرار داده است به این ترتیب، ماهیت اطلاعات انتقالی به گیرنده، بیش از آن که به فرستنده مربوط باشد از سوي دریافت‌کننده آن تعیین می‌شود (داونپورت و پروساك، 1379، 109).


قسمتی از پیشینه پژوهش:
 * پژوهشی توسط لاهیجانیان (1384) با عنوان «مطالعه مدیریت دانش در نظام آموزشی عالی و ارائه مدل مناسب» انجام شده است. در این تحقیق جامعه آماري شامل تعدادي از رؤساي دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، معاونین، مدیران گروه و اعضاي هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی تهران بوده است. در این پژوهش عوامل اساسی که باعث شکل گیري مدیریت دانش در نظام آموزش عالی مي‌شود را به قرار ذیل معرفی نموده است:
    بسترسازي فرهنگی و ایجاد فرهنگ مدیریت دانش در دانشکده‌ها امري اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد که به تصویب مراجع ذی صلاح برسد. در این خصوص نوع فرهنگ سازي حاکم بر دانشگاه بسیار تأثیرگذار می‌باشد.
    ایجاد و تدوین برنامه‌ها و دوره‌هاي آموزشی مدیریت دانش جهت افزایش دانش، بینش و مهارت مدیران، کارکنان و دانشجویان مراکز آموزش عالی.
    نهادینه کردن نظام مدیریت دانش با توجه به دانش ضمنی و تلویحی علاوه بر دانش آشکار و صریح.
    ایجاد فرصت‌هاي مطالعاتی براي اساتید و دانشجویان براي اخذ و تحصیل دانش از دیگر کشورها.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مدیریت دانش
مفهوم دانش و انواع آن
2-2-1-2- اطلاعات
2-2-1-3- دانش
2-2-1-4- معرفت
2-2-2- هرم دانش
2-2-3- انواع دانش
شكل (2-4): تفاوت دانش ضمني و دانش آشكار (جعفری مقدم، 1372،12)
جدول (2-1): مقایسه دانش رسمی و غیررسمی سازمان با توجه به مشخصات و ویژگی‌های آن (کونکلین،1383،85)
2-2-4- سبک های ایجاد و تبدیل دانش
2-2-4-1- جامعه پذیري از دانش ضمنی به دانش ضمنی
2-2-4-2- بیرونی سازي از دانش ضمنی به دانش صریح
2-2-4-3- انتشارسازي  يا ترکیب از دانش صریح به دانش صریح
2-2-4-4- درونی سازي از دانش صریح به دانش ضمنی
2-2-5- شکاف دانش
2-2-5-1- برون سازی
2-2-5-2- ارتباط
2-2-5-3- درونی سازی
2-2-5-4- اجتماعی شدن
2-2-5-5- مکان یابی و کسب دانش صریح بیرونی جدید برای گروه
2-2-5-6- مکان یابی و کسب دانش ضمنی بیرونی برای گروه
2-2-5-7- ایجاد دانش جدید برای گروه
2-2-6- سازمان دانش مدار
2-2-6-1- ایجاد سازمان دانش مدار
2-2-6-2- خطرات و دام‌ها
2-2-7- مفهوم مدیریت دانش، فرآیندها و مزایای آن
2-2-7-1- تعاریفی از مدیریت دانش
2-2-7-2- رشد و توسعه مدیریت دانش
2-2-7-2-1- کوچک سازی
2-2-7-2-2- توسعه تکنولوژی
2-2-7-3- فرآیندهای مدیریت دانش
2-2-7-3-1- شناسایی نیاز به دانش
2-2-7-3-2- شناسایی دانش
2-2-7-3-3- تحصیل دانش
2-2-7-3-4- خلق دانش
2-2-7-3-5- ذخیره سازی و سازماندهی دانش
2-2-7-3-6- تسهیم و انتقال دانش
2-2-7-3-7- کاربرد دانش
2-2-7-4- مزایاي مدیریت دانش
2-2-7-5- مدل‌هاي مديريت دانش
2-2-7-5-2- مدل مديريت دانش بنيادي در سازمان
2-2-7-5-3- مدل راهبردي مديريت دانش
2-2-7-5-4- مدل چهار حلقه اي مديريت دانش
2-2-7-5-5- مدل چرخه حيات دانش
2-2-7-6- اهميت و ضرورت مديريت دانش در سازمان‌هاي دولتي
پیشینه تحقیق
2-3-1- پیشینه داخلی
2-3-1-1- رهبری تحول آفرین
2-3-1-2- مدیریت دانش
2-3-2- پیشینه خارجی
2-3-2-1- رهبری تحول آفرین
منابع فارسی :
منابع لاتین


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) مباني نظري نگاهي دانش مدار به مديريت دانش پيشينه تحقيق ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ پيشينه پژوهش مفهوم دانش و انواع آن فصل دوم پايان نامه مدل‌هاي مديريت دانش چارچوب نظري مزایاي مدی

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن (فصل 2)

چارچوب نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف، مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم)

چارچوب نظری و پیشینه پژوهشی تعهد سازمانی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی

پرسشنامه افسردگی دانشجویان USDI

تحقیق بایدها و نباید های میریت آموزشی

ادبیات نظری و سوابق تحقیق سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحي باغ موزه فرهنگ ايراني

پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری ريچارد والتون (1391)