ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل 2)

فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل 2) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل 2)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-پژوهش-تعاریف-و-مفاهیم-فناوری-اطلاعات-و-مدیریت-منابع-انسانی-(فصل-2)


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل دوم) در 108 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:
 مقدمه
بونه (1991) معتقد است که تنها این انسان منطقی است که می‌تواند در محیط پیچیده و متغیر امروز در طول زمان از پس مشکلات بر آید، چراکه این انسان منطقی است که می‌تواند از رقبای خود پیش دستی کند و راه‌های نوآورانه‌ای برای روبرو شدن با مشکلات ارائه کند. به طور مشابه مجموعه‌ای از مهارت‌ها و محرک‌ها توسط همین انسان منطقی به سازمان‌ها ترزیق شده است که موجب شده تا سازمانها نیز به صورت مداوم تلاش برای ادامه حیات خود را داشته باشند و برای این کار علاوه بر هوش انسان منطقی، نیاز به ابزارها و روش‌هایی برای توسعه فرآیند تفکر و تصمیم گیری دارند. و یکی از این ابزار ها، فناوری اطلاعات است و موقعیکه به کسب و کار سازمانها وارد می‌شود، به عنوان یک تواناساز برای آنها عمل میکند.
یکی از ابزارهایی که سازمانها به منظور افزایش کارایی و اثربخشی خود بکار می‌گیرند، فناوری اطلاعات در سازمانهاست تا با استفاده از مزایای آن، با کارایی و اثربخشی بیشتری به اهداف خود دست یابند. همانطور که به تفصیل شرح داده خواهد شد، تاریخ بکارگیری اولین فناوری‌های اطلاعاتی را در سازمان میتوان، بعد از جنگ جهانی ذکر کرد. در طول این دوره بود که فناوری اطلاعات وارد سازمان شد و به طور شگفت آوری در تمام بخش‌های سازمان نفوذ کرد و گسترش یافت. یکی از حوزه‌هایی که فناوری اطلاعات تاثیر فراوانی داشته، حوزه منابع انسانی در سازمان بوده و از زمانی که فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی در سازمان بکارگرفته شده، واحد منابع انسانی نیز از آن بهره  برده است. در این فصل به بررسی ادبیات مرتبط به این حوزه پرداخته خواهد شد. در این فصل با توجه به ادبیات موضوع، در سه بخش به توضیح فناوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی و نهایتاً مدل تحقیق پرداخته خواهد شد.
______________________________________
  Boone

فناوری اطلاعات
در اولین بخش در این فصل، ابتدا به توضیح فناوری اطلاعات پرداخته شده است. در ادامه به منظور روشن‌تر شدن موضوع، ابتدا داده و اطلاعات را تعریف کرده و سپس به تعریف فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی می‌پردازیم. پس از آن سیر تکاملی سیستم‌های اطلاعاتی به اختصار بیان می‌شود. پس از آن به شرح مختصری از انواع سیستم‌های اطلاعاتی بسنده می‌شود و به تاثیرات این سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان ‌پرداخته می شود.

 کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان
فناوری اطلاعات در سازمانها کاربردهای متنوعی دارد. امروزه بسیاری از فعالیت‌های سازمانی با استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرد. این امر موجب افزایش سرعت انجام فعالیت‌ها و بالا رفتن دقت و سطح اطمینان در آنهاست . گسترش بکارگیری فناوری اطلاعات در انجام امور به حدی است که در صورت عدم وجود فناوری‌های اطلاعاتی انجام بسیاری از آنها، اگر غیرممکن نباشد با دشواری روبرو بوده و سطح کارایی بطور بارزی کاهش می‌یابد. کاربردهای فناوری اطلاعات به نظر اکثر صاحبنظران به دو گونه عمده می‌باشد که عبارتند از:
•    کاربردهای عملیاتی
•    کاربردهای اطلاعاتی
هر سازمان با توجه به نوع فعالیت ترکیبی از این دو کار را دارد.

 ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی
فیتزنز (1984،1995،2002) تاکید می‌کند که داده‌های کمی بخشی از عملیات روزانه سازمانهاست. بنابراین، ارزیابی در سیستم‌های کسب و کار ما نه تنها از طریق ارزیابی عملکرد، بلکه از طریق فراهم آوری ملاک و چارچوبی برای سنجش که به مدیریت در انجام مسئولیت هایش کمک می‌کند، نیز نقشی حیاتی بازی می‌کند. به طور کلی سه مرحله ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی وجود دارد:
•    انجام ندادن هیچگونه ارزیابی
•    ارزیابی عملکرد خدمات کارکردی مدیریت منابع انسانی تنها بر حسب مشخصات مالی و کمی
•    ارزیابی عملکرد همه جانبه(به عنوان مثال عملکرد مدیریت منابع انسانی در کسب و رسیدن به وظایف کارکردی‌اش، و عملکرد مدیریت منابع انسانی در کمک به سازمان به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک خود) که هم  به صورت کمی است و هم به صورت کیفی.
در طول دهه‌های گذشته ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی خیلی مورد توجه نبود. اما هرچه نقش این واحد و این بخش از سازمان بیشتر مورد توجه قرار گرفت و بیشتر به نقش حیاتی ان در رساندن سازمان به اهدافش پی بردند، به ارزیابی عمکلرد آن نیز توجه بیشتری جلب شد. فیتزنز(2002) متذکر شد که برای هر سیستم ارزیابی عملکرد خوب و قابل اعتماد، معیارهای اثربخش، پایگاه داده کافی، تعمق و ژرف اندیشی در درنظرگرفتن عوامل(مانند: مکان، سطح، نرخ رشد، اندازه سازمانی ، صنعت و غیره)، فرم‌ها و فرمول‌های هدفمند و گزارش ارزیابی‌ها به گونه‌ای که قانع کننده باشد لازم است.
__________________________________
  Fitz-enz

پیشینه پژوهش
 - یکی از این پژوهش ها، مقاله ای است که از دو دانشمند به نام های ترکزاده و دول در سال 1997 به چاپ رسیده است. در این مقاله سعی بر توسعه ابزاری برای ارزیابی اثر درک شده از فناوری اطلاعات بر کار است. در این مقاله یک مدل چهار عاملی (بهره وری وظیفه، نوآوری کار، رضایت مشتری و کنتر مدیریت) را برای بررسی اثر فناوری اطلاعات روی کار پیشنهاد کرده است(ترکزاده، 1999).
 - یکی دیگر از پژوهش های انجام شده در زمینه فناوری اطلاعات و اثر آن بر سازمان، پژوهشی است که توسط دو پژوهشگر اسپانیایی انجام شده که در آن به اثر فناوری اطلاعات بر بهره وری شرکتهای اسپانیایی پرداخته شده است. نتایج این پژوهش آشکار ساخت که حساسیت بهره وری نیروی کار برای تغییرات در شدت سرمایه فناوریک مثبت و پرمعنی است. اما نتایج این پژوهش همچنین پیشنهاد می کند که درست است که در دوره هایی بهره وری نیروی کار افزایش یافته و اما این اثر به طور قابل توجهی ناشی از سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات نیست(بادسکو،2009).
 - پژوهش دیگری که ذکر آن در اینجا خالی از فایده نیست، پژوهشی است که در سال 2006در ایالات متحده انجام شد. در این پژوهش به بررسی اثر فناوری اطلاعات روی عملکرد مالی شرکت هایی که عملکرد متنوعی دارند، پرداخته شده است. در این پژوهش بیان شده که بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمانهایی که فعالیت متنوعی دارند، اثراتی بر کارایی و اثربخشی دارد اما این اثرات قابل توجه نیست و عوامل دیگری نیز دخیل هستند(شاین،2006).

فهرست مطالب
2.1    مقدمه   
2.2    فناوری اطلاعات   
2.2.1    داده و اطلاعات   
2.2.2    فناوری   
2.2.3    فناوری اطلاعات   
2.2.4    سیستم‌های اطلاعاتی   
2.2.5    تفاوت سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و فناوری اطلاعات   
2.2.6    سیر تکاملی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت   
2.2.7    وظایف سیستم‌های اطلاعاتی   
2.2.8    چالش‌های سیستم‌های اطلاعاتی   
2.2.8.1    چالش سرمایه‌گذاری در سیستم‌های اطلاعاتی   
2.2.8.2    چالش کسب و کار راهبردی  
2.2.8.3    چالش جهانی سازی   
2.2.8.4    چالش زیرساخت فناوری اطلاعات   
2.2.8.5    چالش اخلاق و امنیت   
2.2.9    انواع سیستم‌های اطلاعاتی   
2.2.9.1    سیستم‌های سطح عملیاتی   
2.2.9.2    سیستم‌های سطح دانشی   
2.2.9.3    سیستم‌های سطح مدیریت   
2.2.9.4    سیستم‌های سطح استراتژیک   
2.2.10    تاثیر سازمانی فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی   
2.2.10.1    اثرات اقتصادی   
2.2.10.2    اثرات سازمانی و رفتاری   
2.2.10.3    افزایش انعطاف پذیری سازمانها   
2.2.11    کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان   
2.2.11.1    کاربردهای عملیاتی
2.2.11.2    کاربرد اطلاعاتی  
2.3    مدیریت منابع انسانی  
2.3.1    تعاریف مدیریت منابع انسانی  
2.3.2    تاریخچه‌ی مدیریت منابع انسانی  
2.3.3    نقشها و فعالیتهای مدیریت منابع انسانی  
2.3.3.1    فعالیتهای منابع انسانی  
2.3.3.2    ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی  
2.3.4    چالش‌های کلیدی مدیریت منابع انسانی برای مدیران امروز  
2.3.5    منابع انسانی الکترونیکی  
2.3.5.1    فناوری اطلاعات بکارگرفته شده بوسیله مدیریت منابع انسانی  
2.3.5.2    همسویی سیر تکامل فناوری اطلاعات و توسعه منابع انسانی  
2.3.6    از سیستم‌های اطلاعاتی منابع انسانی تا منابع انسانی الکترونیکی  
2.3.7    مدل مدیریت منابع انسانی الکترونیکی  
2.3.7.1    سیاست ها و استراتژی های اولیه مدیریت منابع انسانی  
2.3.7.2    اهداف مدیریت منابع انسانی الکترونیک  
2.3.7.3    انواع مدیریت منابع انسانی الکترونیک  
2.3.7.4    خروجی های مدیریت منابع انسانی الکترونیک  
2.3.8    اجرای فعالیت های منابع انسانی الکترونیکی  
2.3.8.1    کارمند یابی وجذب الکترونیکی  
2.3.8.2    انتخاب الکترونیکی  
2.3.8.3    یادگیری از راه دور  
2.3.8.4    مدیریت عملکرد الکترونیکی  
2.3.8.5    جبران خدمات الکترونیکی  
2.4    مدل مفهومی تحقیق  
2.4.1    شاخص‌ها در ارزیابی هر کدام از متغیرها  
2.4.1.1    شاخص‌هایی در ارزیابی کاربرد فناوری اطلاعات  
2.4.1.1.1    حمایت مدیریت ارشد سازمان از کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان  
2.4.1.1.2    میزان بودجه و سرمایه‌گذاری سازمان بر کاربرد فناوری اطلاعات  
2.4.1.1.3    کیفیت پرسنل فناوری اطلاعات  
2.4.1.1.4    میزان ماشینی کردن سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان  
2.4.1.1.5    میزان یکپارچگی سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان  
2.4.1.1.6    انعطاف پذیری سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان  
2.4.1.1.7    دسترسی پرسنل مدیریت منابع انسانی به سخت افزار و نرم‌افزار موجود  
2.4.1.1.8    پذیرش و حمایت پرسنل مدیریت منابع انسانی از کاربرد فناوری اطلاعات  
2.4.1.2    متغیرهای ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی  
2.4.1.3    متغیر‌های ارزیابی عملکرد سازمانی  
2.4.1.3.1    رضایت ذینفعان  
2.4.1.3.2    ارتباطات سازمانی  
2.4.1.3.3    همکاری تیمی  
2.4.1.3.4    عملکرد استراتژیک  
2.4.1.3.5    مدیریت دانش  
2.4.1.3.6    رشد سازمانی  
2.5    تحقیقات انجام گرفته دراین زمینه  
منابع

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل 2) دانلود مباني نظري مقاله نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی مباني نظري بررسی نقش فناوری اطل

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل 2)


بررسی آنالیز حساسیت بارکل رسوب در رودخانه کارون با استفاده از مدل HEC–RAS (بازه ملاثانی– فارسیات)

تحقیق بررسی رتبه بندی شرکت های برتر و عوامل موثر بر انتخاب آنها در بورس

مبانی تحقیق و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم)

مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تجارت الکترونیک و بلوغ تجارت الکترونیک (فصل دوم)

پاورپوینت بررسی شرکتهای تامین سرمایه

تحقیق چرایی ترک تحصیل دانش آموزان و راههای بازگرداندن آنها در مقطع ابتدایی شهر شیراز

دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و دیدگاه های رفتار شهروندی سازمانی (فصل دوم)

دانلود پاورپوینت مطالعات و رساله معماري طراحي خوابگاه دانشجویی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی(فصل دوم)